Οι αριθμοί είναι η πιο πολύτιμη πηγή πληροφόρησης που έχουμε στη διάθεσή μας ώστε να αυξήσουμε στο μέγιστο δυνατό τις μετατροπές σε ένα e-shop.
Τα νούμερα και τα στατιστικά δεδομένα που παράγει ένα e-shop είναι συχνά χαοτικά!
Ωστόσο, μόνο όταν ερμηνεύσουμε σωστά το πλήθος αυτών των αριθμητικών δεδομένων μπορούμε να οδηγηθούμε στην επιτυχία.
Οι Key Performance Indicators (KPIs) είναι ο καλύτερος τρόπος για να μετρήσουμε τις ενέργειες marketing που κάνουμε σε κάθε e-shop.
Αν θέλετε να γνωρίσετε καλύτερα τους πελάτες σας και να μεγαλώσετε την αξία μιας προσφοράς, τότε είναι μονόδρομος. Χρειάζεται η σωστή ανάγνωση και αποκωδικοποίηση των αριθμών.
Τα KPIs βοηθούν στην καλύτερη κατανόηση της επιχείρησής σας. Είναι επίσης γνωστά και ως μετρητές απόδοσης (performance metrics), επιχειρηματικοί δείκτες (business indicators) και δείκτες απόδοσης (performance ratios).
Μία εταιρεία πρέπει να θεσπίσει τους στρατηγικούς και επιχειρησιακούς της στόχους και στη συνέχεια να επιλέξει τα κατάλληλα KPIs που αντικατοπτρίζουν καλύτερα τους στόχους αυτούς.
Και αφού μάθαμε τι είναι τα KPIs ας αναλύσουμε τους πιο σημαντικούς δείκτες:
1. Κόστος κτήσης πελάτη (Customer Acquisition Cost)
Το κόστος απόκτησης πελατών μετρά πόσο κοστίζει η απόκτηση ενός νέου πελάτη. Αυτό που είναι δύσκολο είναι να πληρώνετε για την επισκεψιμότητα των ιστότοπών σας, αλλά αυτό το κόστος να μην μετατρέπεται σε πελάτες και αύξηση των πωλήσεων.
Εάν θέλετε να έχετε κέρδος, πρέπει να βελτιστοποιήσετε τα κανάλια απόκτησης, ώστε να πληρώνετε μόνο για ποιοτική επισκεψιμότητα και να διατηρείτε το κόστος υπό έλεγχο.
2. Lifetime Value
Ένας δείκτης πολύ σημαντικός για το ηλεκτρονικό εμπόριο. Πρόκειται, ουσιαστικά, για εκείνον τον αριθμό που υποδεικνύει τα συνολικά έσοδα που μπορείτε να αναμένετε από έναν μόνο πελάτη σας, με το πέρασμα του χρόνου.
Με λίγα λόγια, το Customer Lifetime Value αντανακλά την πραγματική αξία που έχει κάθε πελάτης σας μακροπρόθεσμα.
Αν λοιπόν θέλετε να αναπτύξετε την επιχείρησή σας θα πρέπει να μεγαλώσετε τον LTV όσο πιο πολύ γίνεται.
3. Μέση αξία Παραγγελίας
Αυτός ο δείκτης είναι σημαντικός τόσο για τα ηλεκτρονικά καταστήματα όσο και για τα φυσικά καταστήματα, καθώς βοηθάει να κατανοήσουμε τη στρατηγική που απαιτείται για να αυξήσουμε τη μέση δαπάνη του χρήστη.
Για να αυξηθεί η μέση αξία παραγγελίας μπορείτε να εφαρμόσετε ευρεία γκάμα στρατηγικών.
4. Πλήθος εγκαταλελειμμένων καλαθιών
Ολοκληρώνοντας την παρουσίαση μερικών από των βασικότερων δεικτών, φτάνουμε στον σημαντικότερο ίσως, όσον αφορά το ηλεκτρονικό εμπόριο: το ποσοστό εγκατάλειψης καλαθιών.
Δηλαδή, το ποσοστό κατά το οποίο οι δυνητικοί πελάτες προσθέτουν αντικείμενα στο καλάθι αλλά αποφασίζουν να μην κάνουν την αγορά.
Το ποσοστό αυτό φτάνει το 70%!
Ποιοι είναι οι λόγοι εγκατάλειψης;
1. Υψηλό κόστος μεταφορικών
2. Περίπλοκη διαδικασία checkout
3. Αργό σε ταχύτητα
Να θυμάστε πως «Ό,τι μετριέται, βελτιώνεται».
Είναι τα λόγια του διάσημου θεωρητικού του management Peter Drucker.
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics". |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 months | The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional". |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary". |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance". |
viewed_cookie_policy | 11 months | The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data. |